ترکیه هشدار شدیدی از جانب ایران دریافت کرد
 
اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
سه شنبه 10 مرداد 1391برچسب:, :: 1:24 ::  نويسنده : سید رضا حسینی

/در خصوص تعرض احتمالی به سوریه/

دیپلمات عرب: ترکیه هشدار شدیدی از جانب ایران دریافت کرد

خبرگزاری فارس: یک دیپلمات عرب اعلام کرد که آنکارا در ساعات اخیر هشدار شدیداللحنی از تهران دریافت کرده است و ایران مقامات ترکیه را درباره هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه بشدت بر حذر داشته است.

به گزارش فارس، یک دیپلمات عرب که کشورش از حامیان سوریه است، در گفت‌وگوی تلفنی با روزنامه الوطن سوریه اعلام کرد که تهران در ساعات اخیر هشدار شدیداللحنی به ترکیه داده است.

این دیپلمات که هویت وی فاش نشد، اعلام کرد که محتوای پیام هشدار آمیز ایران به مقامات ترکیه این بود که «مبادا قاعده بازی را بر هم بزنید».

این مقام عربی اعلام کرد که این هشدار در واکنش به تهدیدهای اخیر رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه علیه سوریه مطرح شد که ادعا کرد کشورش می‌تواند برای تحت پیگرد قرار دادن عناصر جدایی‌طلب کردها (پ.ک.ک) حتی وارد خاک سوریه شود.

این دیپلمات همچنین اعلام کرد که آنکار آماده است که با توافق آمریکا با بهره‌برداری از مسئله کُـردها و به بهانه آن وارد مداخله نظامی محدود در شمال سوریه شود اما ایران این رؤیای ترکیه را متوقف کرد و به آنکارا ابلاغ کرد که هرگونه تعرض به خاک سوریه پاسخ دردناکی به دنبال دارد و حتی ممکن است ایران توافق دفاعی مشترک خود با سوریه را فعال کند.

این دیپلمات عرب تاکید کرد که ترکیه اخیرا با آمریکا برای دخالت نظامی محدود در شمال سوریه و مشخصا در استان حلب [ که اکنون ارتش سوریه در حال پاکسازی آن از تروریست‌هاست] به توافق رسیده بود تا این استان را منطقه حائل برای پشتیبانی از گروه‌های مسلح تروریستی قرار بدهند و با همکاری قطر و عربستان سلاح بیشتری به افراد مسلح برسانند و حتی پناه‌جویان سوری در مرز ترکیه را به داخل این استان سوق بدهند تا ترکیه از دست این جمعیت خلاص شود زیرا پناه‌جویان سوری در مرز ترکیه که آنکارا آنان را گرد هم جمع کرد تا از آن در سازمان ملل علیه سوریه بهره‌برداری کند، اکنون به باری بر دوش ترکیه تبدیل شده است زیرا هیچ قطعنامه‌ای به  بهانه این پناه‌جویان علیه سوریه صادر نشد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

درباره وبلاگ


اخیار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
آرشيو وبلاگ

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا و آدرس jaleb234.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 320
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 320
بازدید ماه : 4577
بازدید کل : 284145
تعداد مطالب : 496
تعداد نظرات : 45
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات پیامکی



خطاطي نستعليق آنلاين

 
 
 





Powered by WebGozar